۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۶۴۶۷۱۵
آیت الله سعیدی:

همکاری و مشارکت مردم در مبارزه با کرونا عبادت است | ملت ایران سربلند می شود

همکاری و مشارکت مردم در مبارزه با کرونا عبادت است | ملت ایران سربلند می شود
امام جمعه قم با تأکید بر مشارکت و همکاری مردم برای مبارزه با کرونا گفت: مشارکت و همکاری مردم بر اساس فرمایش رهبر الهی در مبارزه با کرونا عبادت محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در سخنان آدینه ای خود با اشاره به آیه 62 سوره نور گفت:  امروز که گرفتار بلای بزرگ ویروس کرونا هستیم  نیاز به همکاری و همیاری همه مردم داریم.

وی افزود: در این آیه کریمه سخن از امر جامع است یعنی کار مهمی که حضور و مشارکت همه مردم را لازم دارد، این آیه شامل یک دستور انضباطی است که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود، چرا که گاهی عدم مشارکت و همکاری نکردن عده ای برای همه گران تمام می شود.

امام جمعه قم اظهار داشت: اگر همه در امر همگانی مشارکت نکنند نه تنها به هدف مورد نظر نمی رسند بلکه خطرات و آسیب های عدم همکاری عده ای ولو اندک به همه خواهد رسید.

وی ادامه داد: وقتی یک رهبر معنوی و واجب الاتباع بر امری تأکید می کند تبعیت از آن ضرورت دارد، همکاری و مشارکت مردم در این امر جامع صبغه عبادی هم دارد و عبادت محسوب می شود و کسانی که از دستور رهبرالهی اطاعت کنند ثواب می برند و اگر کسی مشارکت نکند گناه بزرگی را مرتکب شده است.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از آغاز تا کنون با فراخوان یک رهبر الهی یعنی امام راحل و همکاری و فداکاری ملت با ایمان و با بصیرت بارها اقدام به کارهای جمعی کرده است و انقلاب بدون همکاری و مشارکت مردم ایجاد نمی شد، انقلاب یک حرکت مردمی بود و مردم از ابتدا تجربه کار جمعی را دارند.

وی عنوان کرد: مردم با عشق و ایمان پای کار انقلاب بوده و هستند و این اعتقاد را در دفاع مقدس و انتخابات ها و صحنه های مختلف نشان داده اند، بعد از گذشت 40 سال از انقلاب امروز فراخوان و امر جامع دیگری ملت را در آزمون بزرگ قرار داده که به فضل الهی ملت از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد و کرونا را شکست می دهند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حضور مردم در کنار رهبری برای حل مشکلات نشانه ایمان آنان است و ترک همکاری با رهبر الهی نشانه بی ایمانی و ضعف ایمان است، از این رو در یک حرکت جمعی و اجتماعی ایمان مردم، آن ها را به همراهی و همکاری با رهبر الهی فرا می خواند.

وی اضافه کرد: در مسائل تشکیلاتی که همراهی همه مردم را می طلبد و تک روی و ناهماهنگی ممنوع است، در زندگی اجتماعی و کارهای جمعی افزون بر داشتن نقشه راه و طرح و برنامه وجود دو رکن هدایت های رهبری  و پیروی مردم ضروری است و والا به سامان نمی رسد.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: هرچند ایمان و باور قلبی برای اثبات مؤمن بودن شرط لازم است اما کافی نیست بلکه باید برای ایمانی که در قلب داریم در عمل پای کار باشیم، ما  که از ابتدای انقلاب از ارزش های دینی دم زده ایم به خوبی می دانیم که التزام به کار جمعی از ارزش های دینی است چرا که دست خداوند با جماعت در مسیر حق است.

وی افزود: امروز مشاهده می کنیم که مجموعه های جهادی طلاب، دانشجویان، نیروهای مسلح بسیج، بازاریان خیران و رسانه ها به ویژه رسانه ملی پا به پای مسؤولان نظام و کادر درمانی و پرستاران فداکار به پیش می روند.

امام جمعه قم اظهار داشت: در نظام اسلامی آنچه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند یا آنچه را که رهبری بر اساس نظر متخصصان تأیید می کنند راهگشا است؛ رهبری ولی فقیه و التزام به فرمان او یک ارزش بزرگ است که در نظام اسلامی وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی از دانشمندان و کسانی که در زمینه کرونا تلاش می کنند از نظام و ملت ما تعجب می کنند که چگونه پیشرفت های بزرگی داشته اند و در این زمینه طرح پر حجم و عظیم غربالگری انجام شده است؛ رمز اصلی موفقیت کشور وجود رهبری و ولی فقیه است، همدلی مردم و مسؤولان کار را آسان تر کرده و ان شاءالله شاهد موفقیت بیشتری خواهیم بود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ابراز داشت: وقتی جامعه به یک کار جمعی اشتغال دارد اولویت اول در همان کار جمعی است، در این ایام مردم به ویژه کسبه خسارت دیدند اما چون کار مهمتر در پیش بود از ضررهای شخصی صرف نظر کردند، به برکت ایمان و اطاعت از رهبری الهی و مشارکت در امر اجتماعی، وحدت و انسجام مردم خود را نشان داد و به برکت آن در این موضوع هم ملت سربلند می شود.

وی عنوان کرد: ایمان مؤمن کامل نمی شود مگر این که خود را در منافع نظام اسلامی و مردم ذوب کند، مردم عزیز باید به دستوراتی که کادر پزشکی و درمانی می دهند عمل کنند چرا که پرستاران و پزشکان لباس سفید پوشیده اند تا مردم لباس مشکی نپوشند.

امام جمعه قم در پایان با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد مبارک امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی زمینه ای برای حکومت جهانی امام زمان(عج) است، مردم با رعایت شرایط فعلی باید در منازل با دعا و مناجات مأنوس باشند و نیمه شعبان را گرامی بدارند و جشن بگیرند.

محمد قمین
ارسال نظرات